Pages

Good-looking , huh?

Friday, August 31, 2012

After 11 years.

Assalamualaikum Warahmatullah
Hello Hye

Today is the first time I'm gonna post two entries in a row. Never expect people to read them though.

First and foremost, Happy Merdeka Day to all Malaysians! Let's keep ourselves mentally, emotionally and physically 'decolonize' =P
Well, I'm not going to talk about our independence day.

Aku nak bercakap tentang ibu aku yang aku panggil UMI sejak aku mula diberi 'kuasa' oleh Yang Maha Berkuasa untuk berkata-kata. Adik aku berusia 11 tahun. Bermakna sudah 11 tahun sejak Umi membelai penuh kasih, menyusu, menyuapkan makanan kepada insan suci yang tidak pernah dinodai dosa keji.

Sort of because after that, Umi as a housewife took the responsibility being a babysitter. Hehe

Dan beberapa hari lepas, aku melihat tangan berbudi itu memegang seorang bayi dengan penuh hati-hati. Wajah kasih beliau memandang lembut seorang bayi.

Dan aku suka melihat wajahnya. Aku suka.Ya.
Aku suka melihat wajahnya yang tenang.
Tenangnya bukan seperti biasa.
Tapi ini luar biasa.
Ya, mungkin ini sifat kasih yang diberi oleh Allah swt kepada makhlukNya.

Terutama yang bergelar IBU.

Siapa tak suka melihat bayi?


She's my father's colleague's daughter.
                           

                                                                                                                             

Charlie bit me! Oh haha


<3 font="font">

Along, cepat kahwin, cepat beranak! Hoho

0 love(s) me:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...