Good-looking , huh?

Sunday, December 18, 2011

Politics stuff. Am I into it? Ermmm, lets see



Assalamulaikum Warahmatullah
Hello Hye

Have you watch this video on youtube?
Ala, yang SEMBANG RAKYAT tu .. erk, aku malas nak tengok. I'm not into the politics but surely I have to know about what is going on in Malaysia, what type of politicians we got in Malaysia. Adakah mereka membantu negara dengan memperjuangkan agama atau membantu negara denga memperjuangkan bangsa?? Hanya Allah Yang Tahu..

Pertama sekali, saya sebagai seorang remaja yang amat lemah pengetahuan dalam bidang menguruskan negara ni  meminta maaf jika penulisan saya ini membwa mudarat atau mengecilkan hati mana² pihak, saya akui saya tak pernah post entry pasal politik dan yang berkaitan tapi kes yang sedang trending ni amat menarik hati saya untuk memberi komen dan pendapat saya sendiri. Mungkin sebagai seorang rakyat yang masih kecil dan perlukan bimbingan daripada yang lebih tua?


i vote you to be my follower. hihi



Politik itu kalau dilaksanakan dengan baik seperti mana di sekolah rendah saya dahulu di mana pelajar akan undi calon yang mereka rasa layak, saya rasa tiada masalah. Tiada gaduh².

Tapi

Politik di sekolah rendah tak advance la weh, setakat nak jadi ketua murid bukannya nak tadbir sebuah daerah atau bandar atau kampung.

Ya. Aku sememangnya faham.

Tapi

Kitakan orang Islam. Negara islam. Majoriti Islam. Bukankah yang harus diperjuangkan adalah Islam, agama kita? 

Tunggu! Aku tak berpihak di mana² parti ok, Aku menaip sebagai seorang rakyat yang masih tidak layak mengundi. Aku berpihak kepada agamaku dan diriku sendiri.

Lets watch a video that is trending like banana fritters, a compulsory to watch this vid. No politics stuff is involved in this vid. It explains what HUDUD is. It tells us to open our mind. Its time for us to find the true path. Back to the Basic, See the Reality, Seek the Truth.




Ok. Sebenarnya dah lama nak buat post ni tapi internet menjadikan siput sebagai teladan, aku pun mengambil masa 2 hari untuk memahami video itu. Sabtu pulak tak online. Ermm, dah banyak yang tersimpan dalam draft mindaku ini. Sabor je lah. Moga Allah swt memudahkan jalanku untuk menulis.

Matluthfi di dalam Oley !!
Sebenarnya, aku amat memji produksi filem ini kerana ia sangat ringkas. Lebih² lagi ada Matluthfi. hikhik.Penerangan secara ringkas adalah pilihan semua tapi ada sesetengah pihak yang menjadikan ia sesuatu yang susah untuk difahami.Hukum Allah itu mudah. Tidak perlu dipersoalkan.





  

Sebenarnya, orang yang tak pakar tidak layak untuk berbicara pasal hukum Allah, dahlah takde rujukan daripada Al-Quran atau Hadis, ini main bedal je nak cakap apa.Muhibah lah sangat kan?? Sangatlah kejam mempersolkan hukum agama sendiri tanpa rujukan mufti, ustaz atau ulama. Nauzubillahiminzalik.



Kenapa perlu takut melaksanakannya? Lagipun orang bukan Islam tak dikenakan hukuman dalam hudud.
Takut Malaysia dianggap kuno? Ermmm, kalau bini tak patuh suruhan agama, apatah lagi rakyatnya?

Kitab(Al Quran) ini tidak ada keraguan padanya; petunjuk bagi mereka yang bertaqwa.(QS.Al Baqarah-2).

5 love(s) me:

Maicher said... [Reply to comment]

i just couldn't believe u're 14.
i like the way u transfer what is bothering your mind.

yeah, had watched this vid before.
super fantastic.

harap² dapat memberi gambaran to those yg cakap membuta tuli pasal ni.

p/s: curi gitar adalah haram. curi hati takpe. ;)

diana said... [Reply to comment]

untuk 2 hari kamu simpan dalam draft
minda maka lahir la entry yang berkualiti macam ni..:)

Faiqah Umaira said... [Reply to comment]

@Maicher: Alhamdulillah lahirnya vid ini, kak Mai tak caye saya 14? nak tgk ic kehkehe..

Faiqah Umaira said... [Reply to comment]

@diana: Alhamdulillah, Allah yang mengurniakan ilham kepada saya :)

Maicher said... [Reply to comment]

eh, tak la. it's just some kind of hyperbole. hehe

i believe you lahh.

:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...