Pages

Good-looking , huh?

Tuesday, November 8, 2011

Nak ke Tak Nak ? Huh !

Assalamualaikum Warahmatullah
Hello Hye

Hati ini selalu keliru kan ?
Tak tahu nak pilih yang mana satu
Nak kek coklat ke starwberri ?
Tapi kalau nak pilih makanan itu bukanlah satu isu yang besar , tapi bagaimana kalau itu adalah isu yang menentukan segalanya ?

                                              
Hati ini selalu tidak yakin untuk membuat pilihan , tidak tahu dan keliru mahu membuat keputusan , yang mana benar dan yang mana salah ..
Memag Allah menciptakan manusia dengan perasaan keluh gelisah dan keliru tapi kita yang harus mantapkan keyakinan ini ..

                                                      

Alkisahnya semalam , aku dah bulatkan tekad di hati nak delete akaun facebook aku tapi tiba-tiba hati ini berubah arah .. Aku dah berazam nak delete facebook aku hari ini jugak !  Tapi Allah itu adalah sebaik-baik perancang , Dia ubah arah hati aku ke lain pulak ..tapi aku kena fikir yang mana satu baik dan yang mana satu buruk..

Kenapa aku nak delete akaun facebook aku ?
Bagi pendapat aku , memang facebook langsung tidak memberi sebarang faedah buat aku , BUAT AKU , ok ! Selalunya  Kadang-kadang , aku online terlebih masa , tertangguh homework , solat lewat dan macam-macam lagi, maknanya aku memang tak pandai bahagi masa dan kawal nafsu !

Dah tu , delete lah sekarang !
Memang aku nak sangat delete ! Tapi terlalu banyak bisikan dan godaan yang menerjah ke ruang fikiran aku , contohnya :-

"Alah , kau boleh aje berdakwah dalam facebook , dapat pahala tau !"


"Kalau kau delete , macam mana kau nak contact kawan lama kau , entah-entah segala aktiviti kawan-kawan kau pun kau tak tahu "


"Personaliti hebat dan orang alim pun ramai yang ada facebook , takde masalah pun "


"Macam mana orang lain nak ikut perkembangan kau "-err , siapa yang ikut perkembangan aku?

Itulah ujian yang aku hadapi sekarang , Mungkin ia tak sehebat nak memilih jodoh atau nak further study kat mana , tapi ia adalah isu yang besar bagi aku.

Aku doa , harap agar Allah memantapkan dan meneguhkan hati aku untuk membuat keputusan yang baik.

Allah lebih tahu daripada aku , cuma aku perlu pandai menggunakan internet dan segala isinya ke arah jalan yang benar.Jangan asyik nak tengok artis dan berhibur saja , bayangkan kalau kita share benda yang berkaitan dengan agama , munkin ada orang yang dapat hidayahNya , BESAR ooi ganjarannya !

--> Kalau aku delete facebook pun , aku masih wuju di alam maya ni , aku masih ada blog dan twitter .. apa susah sangat..


Kena buat solat istikharah ni !


2 love(s) me:

yui said... [Reply to comment]

ok ja facebook tu.. tak payah delete.. cuma jangan log in ja.. =p

Faiqah Umaira said... [Reply to comment]

hoho , saya pon pikir camtu haha thanks :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...