Good-looking , huh?

Thursday, October 6, 2011

Masanya akan tiba


Assalamualaikum Warahmatullah
Hello Hye

Rakan-rakanku , ini adalah entri terakhir ku sebelum...
Masanya akan tiba..

Sebenarnya , ini adalah entri terakhirku sebelum Peperiksaan Akhir Tahun ~next-next week !

______________________________________________________________
Apabila berbicara soal masa , yang akan tiba , apakah yangs sering bermain di minda hebat kita ini ?

KAHWIN ??

SPM ??

ada seperkara yang lebih penting, janji Allah yang pasti semua orang akan menghadapinya

saat dimandikan
saat dikapankan
saat disembahyangkan
saat kita menghadapi kenyataan yang roh kita
sudah terpisah daripada jasad kita

Bersedia menghadapi kematian , BAGAIMANA ?


"Dunia ini adalah persinggahan , akhirat alam yang kekal
Tuai lah sebanyak mana padi yang boleh dituai sepanjang hidup agar peroleh nikmat dan kejayaan di akhirat kelak ! "

Biarlah padi yang elok , yang Allah terima , bukannya yang diterima dan dipuja puji manusia lain..

Sukarkan asyik nak jaga hati orang saja , jaga hati kawan sana , jaga hati kawan sini , jaga hati kawan yang minat kpop , jaga hati kawan yang minat Imam Muda , jaga hati kawan sensitif , ganas , macam-macam ragam manusia , tapi untuk jaga hati kesemua jenis manusia ini , sentiasalah bersangka baik dan jaga 'hati' Allah s.w.t ! 


Hello , aku baru 18 ok , freshie ni , lepasan SPM ok , sihat gagah perkasa lagi ni , no penyakit tiga serangkai whatsoever , I makan oat + tuttie fruitti tiap2 hari ok !
tapi boom , dirempuh kereta kerana tidak memandang kiri dan kanan sewaktu melintas jalan ..

Boleh kah kita jamin kita hidup sampai umur 80? Fikirkanlah ..
_______________________________________________________


Semua perkara yang telah Allah tentukan itu pasti akan tiba , tunggu masanya sahaja ..

Apabila kita berdoa , dan tak dimakbulkan dan dan tu jugak , jangan ingat Allah tidak mendengarnya ,
Allah itu Maha Mendengar ! Pasti masanya akan tiba jua , cuma perlu ada USAHA yang berterusan daripada kita lah kan..dan pastikan kamu benar-benar yakin Allah akan memakbulkannya !

Usaha Dengan Doa
Masanya Akan Tiba
Dengan restu Ilahi
Kelak 
Pasti Akan Ditemui
___________________________________________________

Semua itu akan berlaku , percayalah

MASANYA AKAN TIBA untuk kita menjadi semakin matang
MASANYA AKAN TIBA untuk kita menempuh suka & duka kehidupan
MASANYA AKAN TIBA untuk kita melalui episod  malang
MASANYA AKAN TIBA untuk kita menjalani hari bahagia
MASANYA AKAN TIBA untuk kita menerima berita mengejutkan
MASANYA AKAN TIBA untuk kita merasai digoda dan dihasut syaitanirrajim
MASANYA AKAN TIBA untuk kita meninggalkan kesenangan ini
MASANYA AKAN TIBA untuk kita kembali kepda-Nya

Jangan leka ! Tuailah padi selagi masih ada cahaya ! Allahuakbar !
_________________________________
*MASANYA AKAN TIBA jua untuk aku menempuhi dan menjalani Final Exam !
17 / 10 / 2011 - seluruh Perak sama , JPN buat paper ;D
Aku kena  dapat 8A !!! Amin !
Guys , wish me LUCK !

--> offline until final exam 2011 come to an END ~ bye

0 love(s) me:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...