Pages

Good-looking , huh?

Tuesday, May 31, 2011

When I get bored , I feel boring

Assalamualaikum Warahmatullah
Hello Hye

What do I mean ? I mean :
 Bila kita pergi sekolah ,kita bosan dan merungut dgn kepenatan dan homework segala ,dan kita pon berkata dgn rentak begini :

Aku sudah bosan dgn sekolah ,kerja sekolah banyak buat otak ku macam nak pecah ,hari2 kena ambil nama orang yg langgar peraturan , kena jerit2 suruh form1 dan form2 beratur sebab depa tu asyik2 nak kena suruh pengawas beratur baru nak buat , tapi saya sabar sebab ini tugas saya dan sekarang saya bosan , bosan ,bosan ,aku rasa nak makan


*Ini adalah sebahagian drama hidupku yang sudah ditokok tambah dan lebih dramatik , sebenarnya aku sangat enjoy dgn kehidupan aku sbg seorang pengawas , Ia mengajar aku untuk menjadi seorang yg lebih bertanggungjawab dan amanah 


Kita sering mengatakan bosan terhadap perkara yang kita lakukan terutama di sekolah sedangkan lebih baik kita bosan sekarang sebelum kita bosan di hari yang mendatang , tak faham ?

maksudnya kita rasa bosan dgn sekolah buat kita malas nak belajar dan kita pon salu dpt result periksa yang tak berapa nak bagus tap kita tak kisah dan kita rasa malas nak belajar sebab tak sabar nak hilangkan diri drpd kebosanan sekolah , jadi kita habis SPM tapi result tak elok , pastu tak dapat tawaran Universiti ,kita pon terperap kat rumah ,online setiap hari kemudian kita masih kata kita bosan dan kemudian kita kerja kilang pastu kita masih mengaakan kita BOSAN sedangkan kenapa dia merasa bosan awal2 dulu waktu sekolah ?
yang mana satu pilihan kalbu?

Jangan pernah merasa BOSAN kerana Allah sudah tetapkan yang TERBAIK buat kita , yang penting kita BERUSAHA ke jalan yang kita PILIH kerana hidup penuh dugaan dan TUHAN bekerja dalam rahsia :)


FUJ : Just finished reading Lelaki Berkasut Merah by Bahruddin Bekri  , he wrote inspirational boks , luv it !

0 love(s) me:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...