Pages

Good-looking , huh?

Wednesday, May 25, 2011

Aku bukan orang Barat atau Timur,aku seorang Muslimah

Assalamualaikum Warahmatullah
Hello Hye

Sekarang jam menunjukkan 11.26 malam tetapi aku mahu post sesuatu kat blog memandangkan aku berapa kali google gambar yg berkaitan islam ,sekali aku terjumpa blog ni tapi aku rasa orangnye dah tak guna dah blog tu kot sebab last post dia 23 January 2009-dah 2 tahun dah pon-

Aku amat suka puisi ini dan ia memberi kesedaran ttg siapa aku sebenarnya ,dalam hidup ni yang penting adalah kita perlu BACK TO BASIC ,iaitu kenal diri kita ,daripada mana kita berasal dan tahu apa tujuan dalam setiap perkara yang kita lakukan :) 
maaf kalau gambar ni tak berapa nak berkaitan ..hehhe
Yang penting kita muslimah tahu bahawa siapa diri kita yang sebenar dan tahu apa yg hendak dilakukan untuk mendapatkan kesenangan dan keberkatan hidup di dunia dan ukhrawi..Disini ingin aku kongsikan puisi yg boleh dijadikan renungan bersama buat kita para muslimah yang tangan yang disangka lembut menghayun buaian dapat menggoncang dunia kerana dengan adanya para wanita ,lahirlah zuriat yang dapat memimpin dunia ! wanita mestilah mempunyai kekebalan iman dan kesabaran yg tinggi  untuk mendidik anak supaya menjadi insan dan mukmin yang berguna kpd agama , bangsa dan masyarakat


jgn jatuhkan diri anda ke tanah selagi
belum ada mana2 pemuda hebat yg memetik


WANITA IBARAT EPAL

Epal yang tak berkualiti amat mudah diperolehi kerana ia berguguran di tanah
tapi epal yg tak mampu dibeli berada di puncak...susah dipetik, susah digapai....
kekadang epal itu risau ...kenapa la diriku belum dipetik?
lantas ia merendahkan martabatnya dan menggugurkan diri ke tanah...
sdgkn ia sebenrnya telah ALLAH jadikan begitu tinggi martabatnya sehingga tiada sapa yg berani memetiknya...
hanya pemuda yang benar-benar hebat sahaja yang mampu ...
mungkin bukan di dunia...tapi di akhirat...
biarlah jodoh bukan di dunia asalkan cinta Ilahi mengiringi.....
_____________________________________________________________________
Dengan itu janganlah kita nak terkinja sana sini melompat sana sini , dok bercerita pasal mamat hensem la , jangan rendahkan martabat anda wahai kaum wanita serendah epal di tanah , moga2 kita dapat melahir dan mendidik zuriat yg soleh solehah , Insyaallah , Amin

Muslimah 
Faiqah

0 love(s) me:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...