Pages

Good-looking , huh?

Tuesday, February 1, 2011

Remaja dan Maya

Assalamualaikum W.B.T
Bismilahirrahmanirrahim...

Apa khabar?

Saya ni kan remaja,jadi isu yg dibincangkan adalah tentang remaja...Saya bknlah boleh dikategorikan sbg seorang remaja yang sangat bagus..tapi tgh boring2 ni,best jugakla drpd duduk kat rumah x wat ape2,buat la satu post yang insyaallah,agak berguna :)
_____________________________________________

Sekarang bende ape yg tengah HOT macam pisang goreng? Of cos la,FACEBOOK..
Inilah medan untuk remaja meluahkan segala2,membuka aib masing2...same jugakla macam BLOG ni..Sume orangla sekarang ni berebut nak bergelar BLOGGER...Bloggie..comel sangat la tu..
Same la macam saya,facebook ade,blog ade,skarang ni pon tgh ber-blog la ni..tapi saya harapkan bende yang akan saya post berguna dan tidak syok sendiri.. Insyaallah

FACEBOOK
Ada apa dgn facebook? Tak de pe2 lah..Haish...Ade orang kate facebook ni tempat maksiat...betol ke?
Betol gak... facebook ni jahat..betol ke? Betol gak..Yela,,kte tgk orang Islam dekat dalam facebook (fb) nih letak gambo x senonoh..memang betul..jahat la facebook ni kan?....Non-Muslim pon tutup aurat dlm fb..Hish,malu...malu...Mana MARTABAT orang Islam skang nih....

Jangan keterlaluan

Facebook jahat? Saye x stuju! Ini pendapat saya,
Facebook itu x bernyawa,jadi,dye x jahat lah,dye dicipta oleh manusia macam kita jugak...tapi kita dicipta oleh TUHAN..Jadi,yang jahat adalah kita..kitalah yg jahat..faham kan..

Apsal lak kita jahat?

  1. Yelah..x pernah plak facebook tu suruh kita 'PUT YOUR TAK SENONOH PHOTOS'..kte yg pandai2 letak watpe...pandai sangat...dah terselah keaibanMU...Kalau nak letak pon hati2 la~Habisla..suami dah x dapat tengok kesucian dan kecantikan dirimu itu..sebab laki lain dah tengok dulu 'kesucian' dan 'kecantikan' dirimu...
  2. Kemudian,mencarut pulak,best la mencarut tu yer,Puas la yer..Aib..aib...Cabai mulut baru tau..Ingat  wangi sangat la mulut tu..Ingat bagos sangat... :P
  3. Ni lagi satu,x puas hati,Pakai tudung(maaf bagi sesape yg terasa) tapi kat fb...Wah...wah..adik manis.. cantik rambut..hitam berkilat..berkarat pon ade..nape? dah terdesak sangat ke nak tunjuk rambut yang waktu tua nanti gugur satu persatu jugak...
  4. Lagi satu,pakai tudung betoi2..ini idak,singkat sana,ketat sana,nampak sana,aurat jugak tu sayang oii..

**Tapi,ye.memang banyak keburukan facebook seperti melalaikan,merosakkan,menatap maksiat(lelaki melihat aurat perempuan secara terbuka) dsb..Tapi sbg Hamba Allah yg sedar akan kekurangan diri hendaklah sentiasa menuju ke jalan Yang Benar :) Insyaallah..
SELANGKAH KITA MENDEKATI DIA,SERIBU LANGKAH DIA MENDEKATI KITA =)

BLOG
Saya sedang ber-blog! Apa yg ingin saya katakan lah dimana blog dijadiakan medan mengutuk,medan membuka aib sendiri..


Saya perasan ade yg x puas hati...mengutuk kat blog sehingga terjadilah fitnah..itulah kisah yg pernah saya dengar drpd kakak saya yg banyak cerita,Farah...tapi x perlulah saya ceritakan di sini

Kemudian,blog dijadikan tempat membuka aib sendiri,menceritakan kisah hidup yg sepatutnya dimasukkan dalam diari..yela..diari tu kan x leh baca..Dia jadikan plak Blog ni Diari dya..kalau nak ceritakan aktiviti seharian x pa..x de sape nak marah...tapi cerita dye terlebeh-lebeh...

**Tapi sebenarnye TEKNOLOGI ni tak jahat pon,kte yang ade otak ni yang kena pandai gunakannya.. :)

                                                        Blogger,Facebooker
                                                               Faiqah


0 love(s) me:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...