Pages

Good-looking , huh?

Sunday, February 27, 2011

Orang yg BAIK

Assalamualaikum W.B.T
Hye Hye

Pada pagi yg indah ini,sambil burung berkicauan,kucing mengiau...aku pon dah start berjiwang..

Actually,I want to tell about BOOKS

Not Books but Book that I felt in love

DIARI MAT DESPATCH LELAKI BAIK
oleh Bahruddin Bekri


Ia menceritakan bagaimana seorang lelaki,(pemilik diari ni) IDLAN RAYYAN mencari erti LELAKI BAIK..Frankly,aku minat Idlan Rayyan ni..heheh..dye Lawak dan berani mencuba sesuatu,dia banyak tolong kawan dia,anak yg soleh, dia sedar diri dia siapa.. Dalam tgh baca buku ni,dalam hati aku selalu doa MINTAK2 ORG MACAM IDLAN RAYYAN NI WUJUD!

Idlan Rayyan ni ade ijazah tapi dah tak de rezeki,jadi keje je la jadi MAT DESPATCH,dye part time jadi cikgu tuisyen anak jiran dia yg berwajah garang,Encik Murad

Ada byk definisi erti lelaki baik dlm cerita ni..Dan tiap kali dia jumpa orang,mesti dia tanya erti lelaki baik,Akhir sekali dia menemukan jawapan setelah pelbagai masalah yg agak lawak dan complicated..Dia jumpa Ahmad Zuhri,pembantu BILIK MAYAT yg byk menasihati dia..
Idlan Rayyan yg mencairkan hati saya
Tengok dia lawak kan..huahua.
Dia tak lah hensem tapi kadang2 perangai seseorang manusia itu menampakkan yg dia hensem..
Kata rakan sepejabat dia dari Indonesia ,Citra Indah Qalisa,wajah Idlan ni sedap mata memandang sahaja
Aku tak suka Citra Indah Qalisa ni,sebab dia suka sakitkan hati Idlan Rayyan..Dahla Indon.cebok aje.
_______________________________________

Ada yg kata lelaki baik adalah yang MENYENANGKAN
Tapi dia masih tak yakin ngan jawapan tu
_________________________________________
Ini jawapan Ahmad Zuhri,pembantu bilik mayat. Aku salin drpd buku tu.

"Good Guy has NO Limit"

"Sekiranya kamu tersenyum dan membuatkan orang gembira,ia adalah perkara baik,sekiranya kamu diam dan diam kamu mendatangkan manfaat,ia juga adalah perkara baik.Jadi sekiranya kamu berdiri di dalam bas dan memberi tempat duduk kepada orang lain,ia juga adalah sikap baik.Namun,walaupun perkara baik itu tidak terbatas,hanya orang yang ikhlas membuat baik kepada Allah sahaja yang akan benar2 dianggap baik oleh Allah"

"Teruslah berbuat baik dan teruslah mencuba ikhlas kerana Allah dan Insyaallah kamu akan menjadi lelaki baik"
__________________________________________

Senang kan?
Moga kita ikhlas berbuat BAIK.
_________________________________________
Banyak lagi buku Bahruddin Bekri yg aku tak baca lagi,buku dia best2,humorous,full of advice..yg paling penting BERFAEDAH.

Doa Untuk Aku,lelaki tu hensem

 



















Dunia Ini Sederhana Kecil




Nak baca-Nak baca tapi tak berkesempatan ..Terima kasih kpd Along,Fadzilah Umaira yang sudi mengeluarkan duit untuk membeli buku2 yg BEST ini..Yang terbaru adalalah


LELAKI BERKASUT MERAH,Aku akan cuba sedaya upaya meluangkan masa untuk membaca buku2 ini ,Insyaallah :)


*Hari ini bday Angah ,Farah Umaira .Hepi Bestday!
*Lupe nak gtau,8 Februari yg lepas adalah bday ayahku,Jamly Lot.Hepi bday Ayah!
*Tetibe terfikir nak jadi author pulak..huahua

*ADAKAH AKU SEORANG PEREMPUAN YG BAIK?

  book-lover
Faiqah


0 love(s) me:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...