Good-looking , huh?

Thursday, February 17, 2011

Baru ku sedar..

Assalamualaikum W.B.T
Kalau anda sume sudi,tontonlah video yg panjangnya 34 minit nih..
Selepas menonton vid ni,baru ku sedar,dugaaan yg saye terima, x berat mane pon,berbanding dgn umat Islam yg diseksa ini..Kalau nak dibandingkan dugaan di Malaysia,kebanyakannya adalah dugaan nafsu..Kome sume tahu idak?

Ade satu penyakit yg melanda umat Islam zaman ini iaitu
PENYAKIT WAHAN

Seorang sahabat bertanya:"Apakah wahan itu hai Rasulullah?.
"Nabi lalu menjawab:

"Cinta pada dunia dan takut pada mati."

Hadis riwayat Abu Daud
____________________________

Kalau kat Malaysia dugaan kebanyakan umat Islam ,kebanyakannya berlandaskan nafsu,seperti maksiat,pergaulan bebas dan Cinta pd dunia & takut mati ..
Memang susah nak elakkan drpd keseronokan dunia,klu x clubbing pon,shopping,pergi main kat Cosmo World,Sunway Lagoon pon dikira keseronokan dunia gak kan..

Tapi kalau kte tengok umat Islam di sana yg berjuang mempertahankan maruah umat Islam,mmg dugaannya sgt dahsyat..Masyaallah!

Jadi,bersyukurlah dgn ape yg kte ade skang dan byk2 lah kte mendoakan saudara Islam kita di sana agar mereka kuat..


Nak buat camne kan? Ade pemimpin tapi duk kejar HARTA je..kejar NAMA.same la macam MALAYSIA nih..


Tiada lg Khalifah Ali bin Abi Talib,Tiada lagi Khalifah Umar ,Tiada lagi Khalifah Uthman..
_________________________________
Saya salu merampus...merungut sebab HOMEWORK byk la..beg berat la, Duty pengawas byk la..macam2..tapi sye x sedar yg sume bende ni x berat mane pon..maknenye sye kena KUAT hadapi dugaan yg bakal mendatang sebab sye tau yg Allah tidak akan membebankan umatNya,dan Allah tau kta boleh menghadapi dugaanNya :)

Marilah sama2 kta doakan yg umat Islam akan sentiasa kuat kerana kta ada yg mereka tiada iaitu ALLAH S.W.T dan Al-Quran sbg panduan hidup..Teladanilah Rsulullah S.A.W dan sahabat2nya..


dan mencegah dengan hati itu adalah selemah-lemah iman...




Hamba Allah,
Faiqah

0 love(s) me:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...