Pages

Good-looking , huh?

Thursday, November 15, 2012

I learnt something from Lauren Booth.

Assallamualaikum Warahmatullah
Hello Hye

Yesterday, i watched 'Journey into Islam: Lauren Booth" in conjunction of Maal Hijrah. Oh before that, I'd like to wish Salam Maal Hijrah and may we have a bless year and make sure your new resolution is fulfilled! Hehe

Apabila Lauren Booth mula bercerita tentang perjalanannya mengenali Islam, aku rasa seperti bertuah dan bersyukur menjadi seorang Islam dan aku pasti everyone of us must have felt the same.

Tapi apabila beliau mula bercerita semasa beliau memasuki Palestin untuk membuat liputan pilihan raya di sana memandangkan beliau seorang wartawan, aku rasa bersalah. Beliau kata pemandu teksi melayan beliau dengan baik. Dan apabila beliau bercerita tentang pemandu teksi di Utara London yang kebanyakannya rakyat Somalia, timbul rasa kagum dengan pemandu teksi Somalia kerana mereka lah yang banyak bercerita tentang Islam dan ada pemandu teksi yang akan memberitahu hadis Rasulullah s.a.w kepada para penumpang dan ini semestinya menimbulkan rasa ingin tahu tentang Islam kepada penumpang2 tersebut. Lihatlah betapa ramainya umat Islam yang hidup susah di luar sana begitu bersemangat menyempurnakan ibadah dakwah sedangkan kita di Malaysia ini memandang dakwah hanyalah untuk para ustaz ustazah sahaja. Mungkinkah apabila kita belajar tentang kesusahan dan jauh daripada kemewahan dan kesenangan, rasa iangin berdakwah itu akan timbul? Muungkinkah kita tak pernah rasa pun yang kita wajib melakukan dakwah? Hmmmm, itu yang kita kena fikir balik.

Dan bila Lauren Booth tinggal di Gaza selama tiga puluh hari. Eh, aku rasa seperti.. Ya Allah, apa aku dah buat untuk saudara Islam aku kat sana erk? Entah. Do I really care about them?


Qis, kalau kamu baca ni, jangan marah tau. Hehe

                 

           
While I am typing and express my feelings comfortably, the Palestine kids are throwing stones at the tank.
One thing about the, they are strong and may Allah protect them :)
They will be going into jannah, Insyaallah!








Do we care?



2 Muharram 1434H.
16.11.2012.

0 love(s) me:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...