Pages

Good-looking , huh?

Wednesday, August 15, 2012

This Ramadhan..

Assalamualaikum Warahmatullah
Hello Hye


         
Well, well, well,
Syawal is approaching
Ramadhan is leaving
And I feel totally bad!

Why, why, why?
Yup of course
My observance towards this holy month ,Ramadhan
is like rubbish

And and and
I hope I could have the chance
to meet the next Ramadhan
So I could do more to earn place in heaven
And be near to The Almighty, Allah swt!

**********

Pertama sekali, aku sebagai manusia yang kerdil sesungguhnya tidak berpuas hati akan ibadat aku di bulan Ramadhan ini. Ya, I know, Allah 'sees' even the smallest thing did by us but how could I earn something big from Him if I did not put much effort especially pada bulan yang lebih baik daripada seribu bulan ini kan? Bukankah yang wajib dan yang sunat digandakan pahalanya berkali ganda?

Malangnya, ada manusia yang masih tidak berupaya menghayati bulan ini dengan sepenuh hati dan setulus ikhlasnya. Ya, manusia itu ialah aku.

Sebagai hambaNya yang mampu berdoa dan berusaha ini, aku harap agar pada Ramadhan 1434H masih ada aku sebagai salah seorang makhlukNya yang sama-sama menyambut kehadiran bulan mulia ini. Insyaallah :'(




Dalam waktu aku bersedih kerana kurangnya penghayatan aku terhadap bulan mulia ini, Allah swt Yang Al Rahman dan Ar Rahim telah mengurniakan nikmatNya kepada hambaNya yang lalai ini.

Ya, aku dah bagitahu kan dalam previous post, Trial PMR dah habis kan?
Alhamdulillah, Allah bantu aku mendapatkan apa yang aku impikan selama ini
Alhamdulillah atas straight A's yang dikurniakan olehNya
Walaupun pada mulanya aku tak menaruh harapan yang terlalu tinggi
Alhamdulillah juga kerana ramai classmates aku berjaya mendapat staright A's

Aku rasa terlalu banyak Alhamdulillah yang harus wajib diungkapkan
Bukan sahaja dengan kata-kata
Namun dari hati

Aku tahu aku tahu
Kalau kita sentiasa yakin Allah sentiasa dekat dan dengar kita
Memang dia sebenarnya dekat dengan kita

Dan aku tahu Allah swt tak akan pernah melupakan kita
Sesungguhnya Dia punya rancangan yang lebih baik
Jangan pernah persoalkan takdirNya
Kerana suatu hari nanti
Dia mahu kurniakan 'pelangi' buat kamu.

Ya Allah.

Terima Kasih Ya Allah.

source: google

2 love(s) me:

Maicher said... [Reply to comment]

alhamdulillah congrats! keep it up k. ;)

Faiqah Umaira said... [Reply to comment]

thanks, Insyaallah. Pray for me hehe :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...