Pages

Good-looking , huh?

Friday, March 16, 2012

Syria - Kisahkah kita?


Assalamualaikum Warahmatullah
Hello Hye


Syria, siapa boleh bagitahu what exactly is happening in Syria and how many people dies in the zionists' attack in Gaza?

Actually, this is what we tend to forget, to ignore..

dan aku dapat maklumat lebih bila baca kat sini

Dahsyat memang dahsyat, bila kita berbeza pandangan dan saling berbantah-bantahan, inilah yang terjadi..Kalimah agama dipermainkan sehingga rakyat Syria dipaksa menggantikan kalimah Lailahailaallah dengan Laa Ilaha Illah Basyar.. 


Nauzubillahminzalik, Moga-moga kita dijauhkan daripada dipimpin pemimpin yang zalim.


**************************
ini adalah tag dekat video MatLuthfi yang terbaru 



dan memang kita sering lupa tentang semua ini, kita terlalu ambil kisah tentang perkara yang menghiburkan, perkara yang boleh buat kita gelak gelak tapi bila datang bab yang sepatutnya kita ambil tahu, kita hanya tunduk dan menyerahkan segalanya kepada yang kononnya lebih arif. Kita juga mula memberi alasan yang kita terlalu muda untuk ambil tahu semua benda ni, dan kita cuma berhak ambil tahu drama Melayu apa yang ditayangkan sekarang, kumpulan K-Pop apa yang hangat sekarang dan One Direction tu sape. Aahhh, alasan yang terlalu klise dan memang tak matang.

Mungkin kita tak matang, kita ni terlalu 'unexperience' tapi kematangan boleh dipupuk dan disemai jika kita memang punya sifat ingin tahu tentang apa yang berlaku di sekitar kita, bukan sahaja di sekitar bidang hiburan.

Ingat, sifat busybody atau lebih tepat sifat ingin tahu itu lebih baik daripada sifat 'biar je lah' atau lebih tepat sifat tidak ingin tahu.

Aku juga tertarik dengan kata-kata Anwar Hadi dalam video terbarunya yang Insyaallah akan menyedarkan kita semua.

Lebih banyak orang tahu apa yang jadi kat episod Vanila Coklat daripada apa yang jadi kat Syria hari ni - Anwar Hadi

Kalau KONY 2012, Gaza atau Syria terlalu jauh untuk hangpa amik kisah, at least amiklah kisah tentang orang-orang yang kurang bernasib baik.  -Anwar Hadi

*********************

kredit to Inche gabbana
Perhimpunan tu dah habis dah pun dan malangnya, saya takde kat situ..tak mungkin saya ada kat situ..

Sekitar perhimpunan tersebut
pic.twitter.com/ZeZ8wMyi
source : twitter Inche Gabbana

Entri ini bertujuan untuk menggalakkan kita semua termasuk pemuda pemudi yang masih awal remaja untuk ambil tahu apa yang berlaku di Gaza, Syria dan yang terbaru dan menjadi bualan ialah KONY 2012 daripada sibuk buat hashtag atau sibuk menangis kerana drama Melayu. Biarlah air mata ini jatuh kerana melihat kesengsaraan saudara Islam kita.



Ingatlah Saudaraku, Nabi SAW bersabda yang bermaksud:
“Barangsiapa yang tidak mengambil tahu hal orang Islam yang lain, maka bukan dari kalangan KAMI”





Semoga Allah Redha dengan usaha kita walaupun sedikit.. 

0 love(s) me:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...