Pages

Good-looking , huh?

Thursday, December 8, 2011

Fanatik Obses Pelakon Penyanyi Penari Pelawak Penghibur

Assalamualaikum Warahmatullah
Hello Hye

This is a random post and would like to express my dissatisfaction about this new case involving our "next generation" -I am one of the next generation that will shape a competent country , a ummah.

So, what had happened to our next generation ? Have they become dozed by the entertainment and forgot about their duties? Well. actually , we tend to forgot our duties as a muslim,as the next generation and we tend to concern more about protecting and praising the ENTERTAINERS !

Yes Im talking about this stuff , this very remeh stuff !

OH NO ! She hates KPOP , She's dead because there are so many kpop fans out there !

Please, Never take this kid's word seriously ! Its not like she had just kill YOSOEB whatsoever or she had just mengaharamkan kpop di Malaysia , She's just like you or we ;posting random stuff on her blog , express her feelings and thoughts..That's why as a MUSLIM we are asked to be very modest , humble and do not be obsessed of something we can't assure!

Entertainment (kpop , jpop , hollywood , etc) makes we delirious ! I am totally agreed with this statement !
Look on how they comments and I am certainly sure that most of the commentors are teenagers (below 15).

I am so shocked because pengomen² tu dah macam mabuk ! cakap macam takde pegangan agama ! sampai ada yang mengugut untuk mencederakan budak tu,

Aku sebagai hamba yang lemah dan manusia macam korang jugak cabar korang(fanatik artis) bagi satu sebab yang paling munasabah dan boleh diterima akal kenapa patut korang lindungi dan sayang mmuah² sangat kat artis korang yang hensem² dan cun melecun tu ! Aku cabar korang, aku nak tengok apa yang boleh artis² tu bagi kat korang !

This remeh thingy has become more interesting(not interesting lah) when that girl(kpop hater) claimed that she is not the owner of the blog and I would like to remind you that this thing,

artis² ni takkan bawak korang ke mana-mana , korang menentukan hala tuju korang sendiri dan jangan ingat fikiran dan minda kita ni semuanya betul sebab kita ni masih remaja, masih banyak benda yang kita tak tahu dan belum pernah kita lihat jadi berhati-hati lah dalam menulis. Tulislah perkara yang baik-baik supaya orang yang membaca dapat melihat yang baik-baik dan menjadi yang baik. Aku tidak membela budak Amira apatah lagi membela korang , aku cuma bercakap bagi pihak aku, selagi aku boleh menasihati korang , aku akan cuba selagi yang terdaya.

Kesilapan Kita Semua
Kita menulis sesuka hati kita , kita tak sedar ada orang yang baca , kita rasa kita boleh buat apa² je.
sedangkan ada orang yang kecil hati. Kita merungut di facebook, kita hentam orang di blog, kita pakat² kutuk orang di twitter, kita tak sedar ada yang memerhati perbuatan kita , selain manusia, Tuhan Yang Maha Esa tahu apa yang kita lakukan.

‎"Tidak akan berganjak kedua kaki seorang hamba ditanya tentang empat perkara : tentang umurnya dimana ia habiskan, Masa mudanya bagaimana digunakan, hartanya dari mana sumber dan bagaimana dipergunakan dan ilmunya apakah yang diamalkan." ( Riwayat al Tabarani dan al-Bazzar; )

                                 

Kita lupa tanggungjawab kita sebagai khalifah, kita habiskan masa siang malam menonton youtube, buffering video² itu, sanggup menunggu lamanya.
Kita sanggup menghabiskan masa menghafal tarian dan aksi² hebat mereka tapi kita tak sanggup mempelajari tajwid dan membuka helaian Al-Quran sedangkan buku itulah yang akn menyelamatkan kita nanti.


Jangan ditanya nanti apa yang kita buat di dunia, jawab kita; mempertahankan artis² yang comel itu sebab dia orang tak boleh tolong kita kat sana even aku atau ulamak pun takleh tolong korang kat sana nanti.

"Wei, kubur lain-lain, Rileks lah"
"Wei, sebab kubur lain-lain lah aku nasihat korang sekarang" 

Allah berfirman : “jika engkau lebih mengejar duniawi daripada mengejar dekat denganKu maka Aku berikan, tapi Aku akan menjauhkan kalian dari surgaKu”

Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” Al-Baqarah 216



Kesimpulannya, janganlah terlalu obses dengan hiburan ini, mungkin kamu suka sangat dengan benda itu, padahal ia amat buruk ! Ingatlah, Allah lebih Mengetahui !




*Im going to Malacca, then to Johore , Insyaallah to KL tomorrow , Bubui !! ZZZ , Bring It On and Dont forget to MUHASABAH DIRI ! teguran² di atas juga adalah untuk diri aku yang lemah ini :) Kita tegur sebab kita sayang kamu sebagai saudara seislam kita :D

2 love(s) me:

Maicher said... [Reply to comment]

i'm 101% agree with youuu.

dekat twitter lagi kelakar tau faiqah. ada yang doa artis pujaan dorang untuk menang as if dorang doa suruh Allah ampunkan doa parents dorang.

begitu bersungguh-sungguh.

phewhh.

Faiqah Umaira said... [Reply to comment]

@Maicher: deme ingat artis tu doakan dia orang ke , haha , sekarang boleh lah dia orang bangga dgn artis diorang tu, dekat akhirat nanti, macamlah artis tu boleh tolong diorang...ish ish ish

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...